EN FANTASTISK DAG PÅ WT I HISHULT

Working test i Hishult idag och med mig hade jag Tequila. Är riktigt nöjd med utvecklingen hos den här hunden och idag jobbade vi tillsammans, som ett TEAM. Första tre rutorna var i stort sett klanderfria, men på ruta 4-5, så tappade hon fokus lite och jag behövde gå in och styra henne. En del tycker säkert jag väntade för länge och jag kan hålla med till viss del. Dock VET jag att jagar hon, så är det i stort sett omöjligt att nå fram, vilket gjorde att jag väntade tills jag kände att hon kunde välja att ta stöd av mig. Det resulterade i att hon lyssnade på både pipa och tecken. Fina Tila Terrier.

För att vara så många startande, som det ändå var idag, så flöt det på riktigt bra. En härlig dag i naturen, med trevligt hundfolk helt enkelt. När det sedan var dags för prisutdelning, så hade jag och Tila skrapat ihop 85 poäng, vilket räckte till en 10:e placering -sjunde bästa resultatet- av 52 startande NKL-hundar. Vilket avslut på provåret!

För den som vill se rutorna och poängen, så kommer här en liten film.

STORT grattis till Andrea & Pärla, som debuterade i EKL idag och fick GRYMMA 84 poäng! Ni är så jäkla bra!

2 tankar om “EN FANTASTISK DAG PÅ WT I HISHULT

Lämna en kommentar